What happens in Vegas... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu What happens in Vegas... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu

What happens in Vegas...

Door: Willem en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Sandra

01 Juni 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

... wordt hier beschreven ;)

Nou daar gingen we: de catch van de goedkope Cirque du Soleil kaartjes: een uitje met Time Share. We werden met een busje naar een resort gebracht (wel op Las Vegas blvd, maar een aardig eindje vanaf the Strip).We wisten niet goed wat we moesten verwachten, maar dat ze ons iets gaan proberen aan te smeren was duidelijk natuurlijk. Aangekomen bij het grandview resort moesten we plaatsnemen (misschien wel 4 busjes met mensen) tot iemand ons op kwam halen. Met andere woorden: je persoonlijke tourguide. Wij kregen Jeff toegewezen.

Na een kopje koffie en muffin werden we een zaal ingeloodst waar we een uur naar een presentatie hebben geluisterd. Dat was oprecht leuk: het ging over vakanties en hoeveel geld je daar aan uit geeft. We vonden vooral de presentatie skills van Steven erg boeiend om te zien. Echt heerlijk Amerikaans dit en daar zien we de lol wel van in. Je moet je voorstellen dat het echt van die motiverende speaches zijn waarbij het publiek luidkeels ja en nee roept, hilarisch.

Maar toen… wat ze willen doen is je een kamer in het resort verkopen voor een x aantal weken per jaar, dit betaal je dan maandelijks. Voor een klein bedrag extra kun je dan een kamer in heel de wereld gebruiken (die je zogenaamd leent van een andere owner) en daarnaast natuurlijk vele voordelen en kortingen op eten, toegang tickets etc. Een rondleiding gehad in modelhomes en het casino in het naastgelegen hotel. Voor ons Europeanen totaal niet boeiend want dit is de (eerste) deal: je koopt een kamer voor 25.000 dollar en daar kun je daar 1x per jaar vakantie vieren, maakt niet uit met hoeveel personen. Cultuurverschil: de 4-5weken vakantie die wij per jaar hebben is hier dus abnormaal veel. Wij kunnen natuurlijk voor 600 euro 12 dagen all inclusive weg. Maargoed lang verhaal kort; je komt in een sales-gebeuren terecht, waarbij de pre-sales man je alles uitlegt en lekker maakt. Vervolgens komt de closer: die wist de prijs te reduceren naar 9990 dollar. Daarna denk je klaar te zijn na 600 keer nee zeggen, mag je uit de ruimte, kom je nog een keer bij iemand aan tafel te zitten die vervolgens 5500 dollar biedt voor een onbeperkt aantal weken. Kun je voorstellen hoe de mensen een oor aan genaaid worden die de eerste keer ja zeggen.

Grappig dat Jeff ons wijsmaakte dat hij zo van zijn baan houdt.. Ja je kan ons echt niet wijsmaken als je 4x per dag mensen iets probeert aan te smeren van 7 uur ‘s ochtends tot 8-9 uur ’s avonds dat je dan een topbaan hebt… Zijn scheve bril en kleding lieten ook niet ect zien dat hij verdiende, wat hij vertelde dat hij verdiende. Dan mag je je gift in ontvangst nemen: ofwel onze tickets voor KA. Blijkt dat we slechtere stoelen hebben dan ons beloofd is. Willem behoorlijk pissig: met als gevolg dat we er nog een buffet bon van 50 dollar uit hebben weten te persen voor het MGM hotel. Inmiddels helemaal klaar met dit gebeuren (het heeft uiteindelijk 4 uur van onze tijd gekost ipv de 2-3 beloofde uren) terug naar het hotel.

Sandra heefteven een dutje gedaan, want die was op, Willem is even gaan gokken (met weinig resultaat helaas). Douchen en eten en dan…… KA!. Uiteindelijk prima plaatsen want alleen helemaal vooraan waren slechte plaatsen. En echt: wat een f*ucking fantastische show! Allebei nog nooit eerder naar een Cirque du soleil show geweest, maar echt geweldig. De kostuums zijn prachtig, de stunts waanzinnig knap, de muziek super mooi en de special effects gaaf. Het podium ging letterlijk alle kanten op en de artiesten liepen door het publiek en vlogen over je hoofd. Echt, het was elke minuut in de Time Share waard. Dit hadden we niet willen missen!!!!!

Onze laatste dollars besteed aan gokken; dit is echt zo niks voor ons! Het voelt als geld weggooien en we ziener gewoon de lol niet van in. Maarja, we zijn in Vegas dus toch heel even achter de automaat gaan zitten (en totaal10 dollar opgegokt tijdens onze hele verblijf in Vegas). Nagenietend van deze geweldige ervaring, onder het genot van een cocktail en biertje onze laatste avond in Vegas, maar ook van deze vakantie, komen we tot de conclusie dat we zeer tevreden en gelukkige mensen zijn!

Weltrusten!

Liefs, Willem en Sandra

• 03 Juni 2016 - 22:44

Jorine:

Leuk dat jullie fijne vakantie hebben gehad!ik ga jullie avonturen missen!
    Was heerlijk om zo beetje mee te reizen met jullie!goede reis terug wordt hoer mooi weer dit weekend kunnen jullie nog beetje vakantiegevoel vast houden

• 04 Juni 2016 - 07:45

Jessica :

Kijk al helemaal ingeburgerd door het meedoen aan Time Share! Stelletje oplichters zijn het maargoed, heb je wel flink wat geld bespaart :-).
    Fijn te horen dat jullie een top vakantie hebben gehad! Goede vlucht terug en op naar september!!!!!!!
    Liefs Jess