Last stop: Las Vegas! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu Last stop: Las Vegas! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu

Last stop: Las Vegas!

Door: Willem en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Sandra

30 Mei 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Oh nee! Vandaag is de dag dat we naar onze laatste bestemming van deze reis gaan! De tijd vliegt echt voorbij. Spullen ingepakt, uitgecheckt, nog even een rondje om het hotel gelopen, getanked, broodje gescoord en gaan. Ongeveer 3,5 uur rijden (weer op die saaie snelweg).

Voordat we Vegas in rijden nog even een stop gemaakt bij de Hooverdam. Kom je weer die enorme Colorado river tegen, die bepaald toch wel veel hier in de buurt… De auto geparkeerd op parking 11, moet je een klein stukje met de trap en dat scheeltje 10 dollar parkeergeld. Uitgestapt en: jeetje wat is het hier heet! Stel je voor: graadje of 37, nauwelijks wind, asfalt en hete auto’s. Gevoelstemperatuur: 45 graden. Dus eenmaal over de Hooverdam gelopen, paar foto’s gemaakt en het daar bij gelaten. Je kan wel zien dat Indiërs en Pakistanen dit weer gewend zijn, die lopen namelijk rustig rond met lange broeken, jasjes en truien (ja serieus, truien!).

Na de kleine workout met de trap omhoog weer in de auto (airco vol aan natuurlijk) en richting Vegas! Tussenstop gemaakt bij de Starbucks (ja ze zijn hier weer!!) en eind van de middag aangekomen bij ons hotel aan de The Strip: Exacalibur. Moe van het rijden en onder het genot van een hoofdpijntje door de warmte ingecheckt, een kamer op de begane grond; of we wilden upgraden voor 10 dollar per nacht voor een kamer met view. Euh nee bedankt, we slapen ip alleen op de kamer. Op de kamer blijkt deze nog al naar rook te ruiken.. Geen fijn idee om hier 3 nachten te slapen. Gebeld en gevraagd of ze wat anders hadden en gelukkig hadden ze dat, alleen wel op de 24e verdieping. Of dat een probleem was… Nou nee, want: deze kamer heeft misschien geen view op The Strip, maar wel op de binnenplaats van het hotel waar je super leuk tegen de torentjes van het kasteel kijkt! Helemaal top dus deze gratis upgrade :).

Tijd om wat te eten en gekozen voor het buffet in het hotel, een vast bedrag met zoveel eten als je wilt. Blij dat er ook minder vette dingen te halen waren genoten van sla, sushi, kip en rijst . En een maiskolfje… na een hap zoveel vet dat Sandra gestopt is met eten. Die dingen liggen ook in een badje van boter. Maar er is altijd baas boven baas: een van de dikke Amerikanen naast ons vond het lekker om nog eens extra boter op die al doordrenkte maiskolf te smeren….

Overigens: voordat je ergens komt in een hotel, loop je eerst door een enorme hal met allemaal gok machines, poker tafels etc. Er wordt gewoon binnen gerookt en nergens een spoortje daglicht of een klok. Allemaal opzettelijk gedaan om mensen zo lang mogelijk in ‘de ban’ te houden van het gokken. Heel bizar om te zien. We wilden wat informatie over de shows die hier te zien zijn en hebben informatie gevraagd bij een speciale balie hiervoor. De vreselijk gezellige William hielp ons en raadde de Cirque de Soleil show ‘KA’ aan. Sandra had van te voren al een beetje prijzen zitten kijken en de goede shows hebben prijzen vanaf 70-80 dollar per persoon (en dan heb je niet al te beste plaatsen). William (die Willem zijn naam zo cool vond dat hij die ook wel wilde) kon ons een aanbod doen voor 30 dollar per persoon. Dus Sandra vroeg meteen ‘What’s the catch’? Het volgende: De ochtend van de show moet je met een busje naar een resort iets verder van de The Strip om daar een rondleiding te volgen, te ontbijten en dan weer terug (neemt 2-3 uur van je tijd in beslag). Dikke prima dus haha. Woensdagavond gaan we dus naar ‘KA’!!!

Tijd om wat dichtbijgelegen hotels te bezichtigen. Naast ons ligt het New York New York hotel. Oftewel; alle bezienswaardigheden van New York in het klein. Is toch een andere ervaring om hier over the Brooklyn Bridge te lopen haha. Doorgelopen naar het HardRock cafe en daar een cocktail en biertje genuttigd. En ook hier zien we weer een bruidje. Zouden wij dan ook…

Terug richting het hotel via het MGM Grand Hotel, waar in de club van dit hotel alle bekende (Nederlandse) dj’s komen zoals Afrojack en Hardwell. Grappig om alle billboards te zien met hun hoofden erop :). Even genoeg indrukken voor vandaag en lekker ons bedje opgezocht (die echt heerlijk ligt na de ietwat mindere matras in Williams)!!! Good night!

Liefs, Willem en Sandra

• 04 Juni 2016 - 07:36

Jessica :

Jeuj Starbucks!!!!
    Haha jullie hotel is precies wat je verwacht als je een Vegas hotel voorstelt, wat grappig!!
    Niet teveel geld vergokken hè kinders.
    Liefs Jess