A very Grand Canyon! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu A very Grand Canyon! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu

A very Grand Canyon!

Door: Willem en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Sandra

29 Mei 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Genoten van lekker lang slapen en om 9 uur de wekker gezet. Gisteravond enorm zitten twijfelen of we nou wel of niet met een helikopter over de Grand Canyon zouden gaan, met name omdat het best wel prijzig is. Besluiteloos als we kunnen zijn, kwamen we er niet uit. Maar vanochtend stond Willem op en zei: ik heb vluchten opgezocht en we gaan er een boeken! Zo gezegd zo gedaan. Daar aangekomen even moeten wachten en toen konden we!

Samen met 4 andere mensen in de helikopter en lucky us: we zaten allebei bij het raam! De helikopter de lucht in en het avontuur kan beginnen! Willem heeft er echt heel van genoten (ondanks enige hoogtevrees). Sandra kon vooral de eerste 5-10 minuten genieten en toen begon de misselijkheid, die alleen maar erger werd. Conclusie: zwetend in de helikopter, hopend dat de vlucht snel voorbij zou zijn. Een beetje teleurstellend was dat wel; maar toch een aantal mooie foto’s kunnen maken vanuit de lucht.

Na wat eten en drinken ging het na een uurtje wel weer en zijn we richting het echte ‘park’ gegaan. Een wandeling langs de Rim Trail leek ons wel wat: ervoor gekozen ruim een uur te lopen en dan met de shuttlebus terug te gaan. Het weer was weer fantastisch. In het begin was het pad vreselijk druk en toeristisch, maar naarmate we verder liepen steeds meer rust en prachtige uitzichten. Bizar dat de hele Canyon door de jaren is ontstaan door allerlei natuurlijke invloeden. Een paar foto’s op het randje genomen, maar meestal gewoon op het pad gelopen. Het is namelijk heel erg diep!!!
Misschien dat ons ‘Wauw-factor-potje’ vol zit; maar we waren meer onder de indruk van de pracht en praal in Yosemite. Tuurlijk de Grand Canyon is fantastisch om live te mogen aanschouwen, maar op een gegeven moment denk je: oja hier is het ook heel diep haha #luxeprobleem.

Na onze wandeling en rit met de shuttlebus een bakje koffie gescoord (we krijgen bijna ontwennings verschijnselen na zo lang geen Starbucks) weer naar de auto om nog 2 uitkijkpunten over de Grand Canyon te aanschouwen; Dessert View en Grandview Point. Gaaf om zo uitgestrekt over de Canyon heen te kijken en weer een paar mooie plaatjes geschoten ;). Onderweg nog een en ander aan overstekend wild gespot: de Elk, de mountain lion niet (gelukkig… nog steeds geen zin om terug te vechten als we worden aangevallen).

Stukje terug gereden en een heerlijke hamburger gegeten bij Wendy’s. Al zingend door het donker teruggereden naar het hotel. Het was echt een heerlijke dag vandaag! In de natuur voelen we ons als vissen in het water blijkt wel.

Liefs, Willem en Sandra

• 30 Mei 2016 - 16:48

Yvonne:

Wat een stoere foto Willem, in de helikopter. En wat zonde San, dat je misselijk werd. Maar toch weer een vinkje: "been there, done that" moet je maar denken. Foto's van de natuur zijn práchtig, blij dat jullie er zo van genieten!

• 04 Juni 2016 - 07:30

Jessica :

Wow wat een super gave foto's!!!!!! Jammer van de misselijkheid, dat is wel een tegenvaller.
    Ik heb vaker gehoord dat Yosemite indrukwekkender is maar de Grand Canyon mag je natuurlijk niet missen...
    Fijn te horen dat jullie wederom geen Mountain Lions tegen zijn gekomen hihi.
    Liefs Jess