Twee uitersten - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu Twee uitersten - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu

Twee uitersten

Door: Willem en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Sandra

27 Mei 2016 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Vandaag een flinke reisdag voor de boeg: 6,5 uur rijden exclusief pauzes. We komen er achter dat als we om 8 uur de wekker zetten we pas om half 10 echt aan het rijden zijn (inclusief douchen, uitchecken, Starbucks Drive Thru en tanken). Dus onze stops vandaag kort houden en regelmatig afwisselen.

Het eerste stuk dwars door Yosemite park heen; hier hadden we heel erg geluk mee: in de Winter is de Tioga Pass gesloten en deze is recent geopend. Vanwege de onweerbui twee dagen geleden was de pas weer tijdelijk gesloten. We kregen gister het advies om bij het uitchecken even te vragen of hij weer open was: en dat was hij dus! Waarom zijn we daar nou zou blij om? 1. Omdat deze route korter blijkt te zijn. 2.Omdat deze route dwars door de natuur gaat (ipv door stadjes)en heel erg mooi is.

Uiteindelijk flink omhoog gereden tot 9945ft (3km) en daar lag: sneeuw. Niet op de weg natuurlijk, maar langs de weg wel, soms wel tot een meter hoog! Op een gegeven moment reden we langs een prachtig meer: Tenaya Lake. Even gestopt en heel erg van het moment genoten. Bergen met sneeuw, kraakhelder water, liggend op een steen in de zon; een van de betere momenten in het leven!

Nadat we Yosemite hebben verlaten komen we op een stuk met vooral veel asfalt en bergen om je heen. Cruise control aan en gaan! Ondertussen zien we de thermometer van de auto langzaam oplopen… want we naderen Death Valley. Geen standaard woestijn met zand, maar vooral veel gesteente en een nieuw plakasfalt. Na de nodige slingers en bumps in de weg komen we aan bij onze bestemming; Stovepipe Wells. Opeens in the middle of nowhere een uit de grond gestampt dorpje bestaande uit een soort containers. De kamer is prima en voorzien van airco: en er is een zwembad.

Vanuit dat laatste(of bijna uit, we liggen niet daadwerkelijk in het water) wordt dit verslag geschreven. Zojuist een aantal baantjes getrokken om toch nog wat lichaamsbeweging te hebben en nu terwijl de zon onder gaat in onze zwemkleding op een ligbedje.

Nogal een contrast he, van sneeuw naar 39 graden…

Liefs, Willem en Sandra

• 29 Mei 2016 - 09:01

Jessica:

Inderdaad een enorm contrast. Lijkt me een hele rare gewaarwording. En ook dat er gewoon een hotel te vinden is midden in de woestijn, in the middle of nowhere basically.
    Zal wel even afkicken zijn, geen Starbucks, of hebben ze die daar ook gebouwd ;-).
    Liefs Jess