Yosemite!!! - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu Yosemite!!! - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu

Yosemite!!!

Door: Willem en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Sandra

26 Mei 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Dan vandaag echt de natuur in! Vanaf onze Best Western is het een klein uurtje rijden tot de rand van het Yosemite Park en vervolgens nog een halfuur voordat er echt mooie dingen te zien zijn. Omdat het in de ochtend minder bewolkt zou zijn dan in de middag hebben we besloten om eerst naar Glacier Point te rijden, waar ons een mooi uitzicht beloofd werd.

Maar voor we echt aan onze rit begonnen: een nieuwe ervaring rijker. We zijn door de Starbucksdrive thru geweest! James zat alleen niet zo goed op te letten; met als gevolg dat we 1 grande white mocha latte en 2 (!) tall frappucino aardbei kregen voor de prijs van 1 latte en 1 frappucino. Was eerlijk gezegd wel een beetje veel om weg te werken…

De belofte van het uitzicht is nagekomen! Best frisjes zo hoog boven de grond, maar prachtig. Omdat het winterseizoen niet ver achter ons ligt, zagen we onderweg hier en daar sneeuw tussen de bomen en ook de bergen in de verte bij het uitkijkpunt zijn bedekt met sneeuw. We hebben ons best gedaan om dit vast te leggen op foto’s (eigenlijk alles vandaag) maar dat lukt niet echt. De foto’s zijn mooi, maar als je het in het echt ziet is het zoveel mooier en indrukwekkender (niet om jullie jaloers te maken ofzo)!

Na al deze pracht en praal teruggereden en de route vervolgens naar Yosemite Village; de toeristische hotspot met winkeltjes, informatie, museum, eetgelegenheden en meerdere vertrekpunten voor wandelingen. We hebben ons eerst laten informeren welke routes voor ons geschikt zijn: beginners niveau dus. Laat onze hardloopschoenen en rugzakken je niet misleiden: wij zijn geen professionele wandelaars! Eerst even een broodje opgepikt en toen begonnen aan wandeling nummer 1: The Lower Yosemite Falls. Een korte route met niet zoveel hoogteverschil, langs de waterval van Yosemite. Die begint heel hoog: The Higher Yosemie Fall en eindigt in een kleinere waterval: The Lower Yosemite Fall. Gaaf om te zien en we zitten in het goede seizoen: in mei/juni zijn de watervallen op zijn best vanwege het smeltende ijs. Daarna de weg overgestoken en een stukje door the Meadow gelopen. Je voelt je ineens zo klein als mens tussen die enorme rotsen om je heen! Grappig: net als in Central Park ook hier een bruidspaar gespot.

Met de shuttlebus naar onze volgende bestemming: de wandeling naar Mirror Lake. Daar afgezet meteen begonnen met lopen; nouja eerst het informatie bord gelezen. Hier wordt gewaarschuwd voor mountain lions en hoe je hier mee om moet gaan. Sandra had hier even over heen gekeken en toen Willem dit vol enthousiasme vertelde werd de wandeling toch iets minder aangenaam. Vooral het advies: If attacked; fight back! Oja…precies.. zie je het voor je? Dus om ze af te schrikken begon Sandra tijdens het wandelen zo nu en doen spontaan te fluiten (wat ze helemaal niet kan) of in haar handen te klappen. Better safe than sorry…

Eenmaal aangekomen bij het meer genoten van de rust. Geen wegen, geen auto’s, maar rust en fluitende vogels. Het water in het meer is echt kraakhelder en ijskoud; want natuurlijk even gevoeld (met onze handen, zwemmen ging net ff iets te ver).

Ook hier weer een aantal prachtige plaatjes gezien en geprobeerd vast te leggen. Helaas wil de fotocamera zijn foto’s op het moment niet doorgeven aan de tablet/telefoon dus die foto’s kunnen we niet met jullie delen (want die maakt over het algemeen net even mooiere foto’s. Na totaal zo’n 2-3 uur gewandeld te hebben zijn we weer terug gegaan richtingen Oakhurst en hebben we lekker gegeten bij de Steakhouse.

Nog even langs een supermarkt geweest om water en wat eten in te slaan; morgen gaan we namelijk richting Death Valley en daar schijnt het weleens warm te kunnen worden ;).

Liefs, Willem en Sandra

• 27 Mei 2016 - 19:40

Bas:

Zo gaaf Yosemite echt een van de vetste parken.
    Is de Tioga pas open als jullie morgen naar Death Valley rijden, of gaan jullie via Sequoia?

• 29 Mei 2016 - 08:58

Jessica:

Een starbucks drive thru, het moet niet gekker worden...
    Wat een prachtige foto's wederom! Die waar Willem op een rots zit vind ik toch wel een beetje akelig hoor... zo hoog! Lijkt me ook echt heel gaaf, Yosemite. Die waterval is ook echt mooi!
    Liefs Jess