Painted ladies, Lombardstreet and Parks - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu Painted ladies, Lombardstreet and Parks - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu

Painted ladies, Lombardstreet and Parks

Door: Willem en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Sandra

24 Mei 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag geen wekker gezet en heerlijk uitgeslapen, was ook echt even nodig! Voor vandaag nog 2 dingen op de lijst die we zeker wilden zien en de rest van de dag vrij ‘inplanbaar’. Als eerste wilde we de Painted Ladies live aanschouwen, dus daar zijn we heen gereden. Natuurlijk een paar foto’s gemaakt, want je bent toerist of niet, maar verder was er niet zoveel te doen. Behalve dat deze huizen uitstekend onderhouden zijn, vonden we ze verder niet heel veel specialer dan de rest van de huizen in San Francisco; immers bijna elk huis heeft een pastel kleurtje.

Daarna wilde we naar het bekende zigzag stukje van Lombard street. Onderweg reden we langs city hall waar een aantal enorme gebouwen te bewonderen zijn, geen straf zulk uitzicht tijdens de autorit. Tegen onze verwachting in was het rustig op Lombard street en konden we zo naar beneden rijden. Sandra heeft met een glimlach van oor tot oor naar beneden gereden; dit is leuk!! Beneden weer even onze toeristen rol vervuld en foto’s gemaakt. Erg leuk om meegemaakt te hebben.

Een broodje bij de subway gescoord en besloten dit in een park op te eten; het Buena Vista Park. We hebben wel eens op slechtere plaatsen gelunched. Het leuke van dit park is dat het redelijk hoog ligt en je dus tussen de bomen door uitzicht hebt op de stad. Je komt ook veel eekhoorntjes tegen en dat is altijd leuk natuurlijk.

Volgende stop een ander park: het Golden Gate Park, waar we een rondje om het Stow Lake hebben gelopen. In het Stow Lake wonen vele schilpadjes, die zeer fotogeniek blijken te zijn. Nog wat tijd te doden, dus weer terug het drukkere gedeelte van de stad in om nog een bezoekje te brengen aan het Cable Car museum. Viel een beetje tegen, interessant om te zien hoe de 4 verschillende ‘ lijnen’ worden aangedreven, maar verder eigenlijk een hoop herrie. Zoals jullie misschien wel opgevallen is, was er nog geen koffie gedronken vandaag (en het was toch al tegen vijven) dus aan de overkant van het museum een tentje ingedoken. Erg leuk, want het was helemaal ingericht in jaren 50/60 stijl. Ook werd er vandaag (elke 4e dinsdag van de maand) een oude zwart-wit film op doek gedraaid. Even tot rust gekomen daar en toen weer verder gegaan.

Terug naar de auto, weer een flink stuk stijl omhoog gelopen langs een aantal dikke hotels in de buurt van Grace Cathedral. Wat ons trouwens opvalt is dat er regelmatig een luchtje voorbij komt wat wij associëren met wiet. Iemand van de lezers enig idee of dit ook wiet is (het is tenslotte een hippie stad) of dat het wat anders is?

Teruggereden en in de buurt van de airbnb wat gegeten en lekker op tijd naar huis gegaan (we worden natuurlijk een dagje ouder). Maar niet zonder een frappucino als toetje van jawel: Starbucks!

Morgen verlaten we San Francisco weer en gaan we richting de volgende stop: Yosemite!

Liefs, Willem en Sandra

• 25 Mei 2016 - 08:03

Bas:

Gaaf om van alles terug te lezen waar wij ook geweest zijn.
    Veel rijplezier morgen richting Yosemite. Mocht je morgen of overmorgen nog tijd over hebben in Yosemite dan kun je met de auto naar Glaicer Point rijden daar heb je een super mooi uitzicht over Yosemite en de half Dome .

• 25 Mei 2016 - 08:23

Bas En Jaimy :

Om even terug te komen op de geur, jullie zijn niet de enige die de geur hebben geroken... the Eagles hebben er zelfs over gezongen. Hotel California (dat trouwens vlakbij de painted ladies ligt): on a dark desert highway, cool wind in my hair, warm smell of colitas, rising up through the air
    Colitas is een woestijnbloempje. Maar het zou ook een Mexicaanse vertaling kunnen zijn die verwijst naar een joint.. Aan jullie of het de woestijnbloem is of niet :)

• 26 Mei 2016 - 05:14

Willem En Sandra :

Ahaha aan thanks

• 28 Mei 2016 - 09:25

Jessica :

Met de fiets op die straat gereden of met de auto? Ik hoop toch het laatste aangezien het onmogelijk is om boven te komen op de fiets lijkt me hihi.
    Liefs Jess