On the road - Reisverslag uit Atascadero, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu On the road - Reisverslag uit Atascadero, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu

On the road

Door: Willem en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Sandra

20 Mei 2016 | Verenigde Staten, Atascadero

We moesten om 12 uur uitchecken, dus rustig opgestart en rond het middag uur gaan rijden richting het noorden. Veel in de auto gezeten vandaag. Van LA naar Malibu kostte een uur, nog steeds druk op de weg. Gestopt voor een broodje en Starbucks en weer verder gereden. Het zonnetje scheen en de uitzichten waren prachtig. Het eerste stuk langs de kust met uitzicht op zee, waar je veel surfers ziet. Later ook stukjes meer landinwaarts met mooie heuvelachtige landschappen. Fijn dat de usb stick met muziek goed werkt!

Tja en toen moest er voor het eerst getankt worden en dat was een uitdaging! Welke soort moet je hebben, hoe werkt zo’n pomp? Dus aan iemand gevraagd en toen lukt het wel. Je moet hier vooraf betalen en voor dat bedrag kun je tanken, alles wat je er onder zit, word niet van je creditcard afgeschreven. Ofzoiets. Anyway, wij konden weer verder rijden.

Tweede uitdaging: een plek vinden om te overnachten Dus wij gestopt bij een Best Western, bleek de prijs voor 1 nacht bijna 200 dollar te zijn! Vonden wij best een beetje belachelijk. We kregen het advies om online te reserveren. Tja… waar haal je wifi vandaan. Dus geparkeerd bij de pizzahut en vanuit de auto gebruik gemaakt van de wifi daar en zo een reservering geplaatst bij Motel 6 in Atascadero. Ziet er netjes uit en voor de helft in vergelijking met de hierboven beschreven prijs.

Wat we nog meer geleerd hebben (de kwartjes vielen wat laat): op de weg zie je regelmatig staan Ped Xing, de ped konden we vertalen naar wandelen of iets dergelijks, maar de xing… Tot Sandra het licht zag en dacht, de X is een kruis, dus crossing. Met andere woorden een waarschuwing voor een voetganger oversteekplaats. En dan hebben we nog de waarschuwing ‘click it or ticket’. En da’s de Amerikaanse versie van ‘wees niet dom, doe je gordel om’. Dus…..

Vandaag 409km afgelegd, morgen nog zo’n 500km te gaan en dan zijn we in San Francisco!

Liefs, Willem en Sandra

• 21 Mei 2016 - 10:38

Bas En Jaimy :

Ped Xing

• 21 Mei 2016 - 10:40

Bas En Jaimy :

En toen drukte ik iets te enthousiast op Enter!
    Veel plezier met de bordjes "dip" en "bump":p
    Goede reis verder naar SF, geniet van de prachtige uitzichten!

• 22 Mei 2016 - 09:50

Jessica:

Dus jullie hebben flink wat voetgangers van hun sokken gereden en maar denken 'wat doen die mensen hier toch? Er staat nergens dat ze hier over mogen steken... ;-)'.
    Liefs Jess