Universal Studios - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu Universal Studios - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu

Universal Studios

Door: Willem en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Sandra

19 Mei 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Universal studio dag!! Is ongeveer een halfuurtje rijden vanaf het hotel, door het verkeer wat we gister hebben gezien er een halfuur bij gerekend, dus om 7 uur de wekker, om 8 uur vertrekken. Prima planning, dachten we…. Echt niet normaal hoeveel file er hier staat, maak niet uit welk tijdstip. Uiteindelijk bijna 2 uur gedaan over een stuk van ongeveer 40km, tot ergernis van Sandra.

Maar: dan ben je bij Universal studios, beiden nog nooit geweest. Eerst langs Universal City (te vergelijken met Disney Village in Parijs) en natuurlijk een bakkie koffie gescoord bij Starbucks (ook in de hoop dat Sandra haar ochtendhumeur dan zou verdwijnen). Laten ze daar nou The Los Angeles Sock Market hebben! Daar kon Sandra niet voorbij lopen zonder een paar Hollywood sokken te scoren . Vervolgens door de security check (we zijn inmiddels pro’s) en toen begon de fun!!

Meteen onze eerste celebrity gezien; Mario Lopez (beter bekend als A.C. Slater uit de serie Saved By The Bell). Als je binnenkomt zie je eerst een hoop winkeltjes en eetgelegenheden en dan als eerste attractie Shrek 3D. Voortbordurend op de films gaan we op stap met Shrek om Fiona te redden van de geest van the badguy. Super leuk gedaan en even iets meer intenst dan bv PandaDroom ;). Sandra had inmiddels knallende koppijn, dus even binnen gehopt bij de EHBO om te kijken of ze toevallig iets hadden (want we waren de pcm vergeten natuurlijk). Je wordt meteen te woord gestaan door een knappe dame in scrubs, met een stethoscoop om haar nek en Sandra mocht kiezen uit 3 verschillende medicijnen. Gekozen wat qua ingrediënten het meest op pcm leek en nadat ze controleerde of Willem zich goed voelde en een handtekening van Sandra had gekregen (het is en blijft Amerika) konden we weer verder!

Stukje doorgelopen en toen aan onze rechterkant… The Wizarding World of Harry Potter. En dat is dus echt f*cking fantastisch!!!! Heel dit gedeelte van het park is omgebouwd tot Hogsmeade. Zo’n beetje alles uit de film is er te koop: toverstokken, alle snoepjes uit de film, de drankjes (gilly water en butterbeer), de gehele kleding en ga maar door. Dit alles voor belachelijk hoge prijzen, echt een goudmijn daar! Als eerste in de rij gaan staan voor ‘Harry Potter and the Forbidden Journey’ een 3D ride. Geniaal concept, het lijkt echt alsof je op een bezemsteel mee doet aan een potje Quidditch en vecht tegen de duistere figuren uit de films. Praktijk: vooral Willem kon er niet zo heel goed tegen, dus die is wel een paar uur misselijk geweest, begrijpelijk ook wel na zo’n ritje..

Dus tijd voor iets rustigers: de studio tour. Een uur lang rondrijden in een treintje langs allerei oude filmsets en onderweg attracties en special effects. De set gezien van Back to the future, Desperate housewives, een hoop bekende film auto’s (fast and the furious, flinstones, knightrider etc) en Sandra’s favoriet: The Grinch!!! Onderweg 3D show gezien van King Kong (wat oprecht eng is) en The Fast and the Furious.

Sandra is er nog niet helemaal uit wat vetter was: Harry Potter of Despicable Me waar Fun park is nagebouwd en zich de beste attractie van het park bevindt: Despicable Me; Minion Mayhem. Oftewel: een attractie waarin je een Minion wordt. Hilarisch ingeleid met een Filmpje van Gru en de meiden en minions, gevolg door een super leuke 3D rit. Echt; als je ooit naar Universal Studios gaat; deze mag je echt niet missen!! Konden we nog op de foto met Kevin ook; a dream come true!

Daar krijg je honger van dus even een hamburger gescoord bij Mel’s Diner. Daarna door naar de parkshow Waterworld. Super gave show met vooral water en special effects. Tijd om terug te gaan naar Harry Potter. Super leuk; er is een attractie waarbij ze het kopen van een Wand naspelen bij Olivanders. Je gaat dus met een paar mensen naar binnen, daar staat een actrice, die haar rol heel goed speelt, en vervolgens wordt er iemand uit het publiek gekozen om een toverstok uit te zoeken met special effects en al! Alsof je onderdeel bent van de film, super leuk! Daarna nog even in de family ride ‘ Flight of the Hippogriff’ geweest; want dat is letterlijk 3 minuten haha.

Met de roltrap naar de Lower Lot onder het genot van een vreselijk goor sportdrankje en naar ‘ The Revenge of the Mummy ride’ gegaan. Ook weer een hilarische achtbaan, echt heel leuk. Sandra heeft wel flink zitten gillen, maarja als je er voor de eerste keer in je leven in gaat en je niet weet wat je moet verwachten is alles eng toch?! Jurrasic Park even overgeslagen omdat je daar zeiknat in werd en we daar geen zin in hadden.

Alles gehad wat wilde doen en dus terug naar de auto gelopen. Ondanks dat de dag weer zwaar bewolkt begon was inmiddels de zon vol doorgebroken en leek het ons leuk om nog even naar Venice beachte gaan. Echter hoe dichter bij we kwamen, hoe bewolkter het werd en dus besloten de plannen te wijzigen. Weer naar Santa Monica, maar dan 3rd Street Prominade; een super gezellige winkelstraat met heel veel mooie lichtjes . Bij de Converse heeft Willem een nieuw paar Allstars gekocht!

En wie komen we daar weer tegen: de levensgenieter van gister, ofwel de zingende en dansende man die we gister op de pier tegen kwamen: Dave (zijn we inmiddels achter). Voor de liefhebber; dancingdave.rocks :p
Lijkt ons een mooie afsluiter voor vandaag!

Liefs, Willem en Sandra

• 22 Mei 2016 - 09:48

Jessica:

Jaaaa dit lijkt me ook zo super gaaf!!! Mich was hier ook super enthousiast over. En dan ook nog eens Mario Lopez tegenkomen, hoe gaaf is dat!
    Check, weer een item op mijn wishlist erbij :).
    Liefs Jess