Empire state of mind - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu Empire state of mind - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Willem en Sandra - WaarBenJij.nu

Empire state of mind

Door: Willem en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Willem en Sandra

13 Mei 2016 | Verenigde Staten, New York

De stappenteller van Samsung S Health verblijdde ons met het bericht dat dit de actiefste dag tot nu toe was: meer dan 32,000 stappen geteld vandaag! Ja, dat merken de voetjes wel ;). Maar wat hebben wel veel gezien vandaag!

Nog een beetje last van de jetleg, dus heerlijk vroeg wakker. Besloten om maar meteen goed gebruik te maken van onze dag. Even ontbeten en toen met metro downtown gegaan. Uitgestapt bij Rockefeller Plaza en even de omgeving verkend, want we hadden een ticket voor ‘ top of the rock’ om 11.15 uur. Besloten om dus even een blokje om te gaan, het gekke was dat we nog niet echt het gevoel hadden in New York te zijn, maar dat duurde niet lang. Gezien de toch nog aanwezige jetlag de eerste beste starbucks ingegaan voor een bakkie koffie . Daarna om de Saint Patrick Cathedral gelopen. Omdat we nog een uurtje te doden hadden zijn we richting het Chrysler Building gelopen. Natuurlijk foto’s van gemaakt (wat nog best lastig is met al die hoge gebouwen om je heen. En toen betraden we het eerste gebouw wat je van de films kent: Grand Central Terminal. Super vet om daar binnen te lopen. Alles zo groot, dat komt ook totaal niet over op alle foto’s die je maakt.

Tijd voor het eerste uitzicht over de stad! We hadden vooraf een Rockefeller Sun & Stars ticket gekocht, wat betekend dat je binnen 24 uur 2 keer naar het observation deck kan. Leukste natuurlijk om dat een keer overdag en een keer in de avond te doen. Jammer genoeg was het wat mistig, maar niet minder indrukwekkend, super gaaf om de stad van deze kant te bekijken. Meteen een plan gemaakt waar we heen wilde en wat dus goed te doen is te voet.

Beetje hongerinmiddels dus lunch: Pret a Manager heeft gewoon verse salades, dus hier is het nog enigszins te doen om soort van gezond te eten ;). Besloten om een wandeling downtown te beginnen, Sandra wilde heel graag The Public Library zien (want meer ‘ The Day After Tomorrow’ wordt het niet :p. Niet wetende dat Bryant park aan de andere kant ligt en er super leuk uitziet. Gezellige sfeer en groen (als in bomen, die je echt gaat waarderen tussen al dat beton). Even op een stoeltje gezeten en een chinese protest mars (incl marching band) gezien. Daarna de Library in en even genoten van de rust en stilte daarbinnen. Ook hier weer enorm indrukwekkend hoe groot alles is.

Onze wandeling vervolgd en richting het flat iron building gelopen met daarnaast madison square park. Helaas begon het toen met regenen (en dat ging eigenlijk de rest van de dag door). Besloten om even een break te nemen bij ‘The Smith’ op Broadway en genoten van een biertje en wijntje (of eigenlijk bier en wijntje, want een biertje is hier enorm en een wijntje klein-normaal). Na een uurtje chillen weer verder gelopen onder de paraplu. Om Madison Square Garden gelopen (The world’s most famous arena) wat Sandra kende van haar ‘Justin Timberlake-Live at Madison Square Garden’ dvd ;). Meteen een blik geworpen op het United States Post Office, want dat zit er tegenover.

De regen begon intussen een beetje vervelend te worden (als in natte sokken enzo), maar daar was onze redding: Macy’s! Geen seconde getwijfeld en naar binnen gegaan, ook hier weer niet normaal hoe veel en hoe groot. Het ‘parfum-area’ is echt een grote bom aan prikkels. Sandra helemaal in d’r nopjes toen ze hier een OPI nagellak scoorde . Eigenlijk zonder dat we het door hadden gingen we naar boven met de roltrap. We kijken naar beneden en zien: deze is van hout! Oja, dat hadden we inderdaad gehoord, alleen even niet opgeslagen dat die houten roltrap in Macy’s was.

Doorgelopen naar times square (in de regen nog steeds) en de twee vetste winkels daar bezocht: de Disney winkel en de M&M’s winkel. Fantastisch dat er gewoon winkels zijn met bv alleen maar M&M producten, dus ook hier kon Sandra het niet laten wat mee te nemen (geen chocolade natuurlijk, want ja; lactose) maar wel een paar sokken, die prima tussen de Happy Socks kunnen!
Nog even gekeken of we een musical konden doen, maar op dat moment toch gekozen om dat niet te doen, misschien komen we daar nog op terug, misschien ook niet ;).

Tijd om wat te eten en aangezien we toch op times square waren hebben we een van de vele tips ter harte genomen; Ellen’s Stardust. Komt aardig in de buurt van een musical. Je gaat eten in een diner (na even in de rij te hebben gestaan) en het personeel zijn eigenlijk allemaal acteurs. Wat is daar nou het leuke van? Nou ze zingen dus! En niet op een podium, maar gewoon tijdens het serveren en daarbij lopen ze continu rond; ook op de leuning van de bank waar je op zit. Beiden dus onze eerste hamburger gegeten. Echt een super leuke ervaring!

Na het eten nog een klein blokje om gelopen (want we konden eigenlijk echt niet meer, maar wilde nog even wachten tot het iets donkerder was buiten, voor de ultieme Top of the Rock ervaring. Dus weer de Rockefeller op en lucky us: het was gestopt met regenen en de mist was opgetrokken dus echt FAN-TAS-TISCH uitzicht. De New York skyline is zoveel mooier als het donker is en alle lichtjes aan zijn. De foto’s komen echt niet in de buurt van de echte ervaring, super mooi.

Toen werd het toch echt tijd om de dag te gaan afsluiten (en ook dit verslag, want als ze zo lang zijn leest niemand ze meer natuurlijk :P). Weer bij de airbnb aangekomen nog even gekletst met Aria (de vrouw des huizes).Toen ik zei dat mijn voeten me echt niet meer konden dragen zei ze: oh ik heb een voetmassage apparaat. Dat liet Sandra zich geen twee keer zeggen, dus dat ding aangezet en echt: dat was echt wat de voetjes nodig hadden. Willem wilde het ook wel proberen (voor degene die het niet weten; je kan Willem zin voeten amper aanraken of hij zit al tegen het plafond) en ja hoor de massage duurde nog geen 2 seconden haha ;).

Liefs,
Willem en Sandra

• 14 Mei 2016 - 20:54

Edith:

Wat een leuke verslagen, word er blij van

• 14 Mei 2016 - 22:05

Samira & Rob:

Wat een avontuur en het is nog maar net begonnen! Dat beloofd wat.....

• 15 Mei 2016 - 09:57

Jessica :

Wat hebben jullie een hoop gedaan op dag 2. Geen wonder dat jullie voetjes pijn deden. Gave foto's ook!!!
    Ellen's stardust lijkt me ook een fantastische ervaring!!
    Enjoy!!
    Liefs Jess

• 15 Mei 2016 - 20:44

Mary-Ann:

Wat leuk om zo met jullie door New York te dwalen. Zie alle mooie monumenten in gedachte voor me. Geniet van alles, dikke knuffel xxx